مقالات

طول درمان بعد از پلاسماتراپی

plasmatherapy

دوشنبه: روز یک

در ساعت 11 صبح، کرم بیحسی را به پلک هایم مالیدم. من باید می نشستم و به چشمهایم استراحت می دادم، حدود 30 دقیقه چشمهایم را بستم تا مطمئن شوم کرم بیحسی بخوبی اثر کرده است. از روی تجربه می دانم که استعمال کرم بیحسی در چشم جالب نیست و باعث سوزش می شود! خب، چگونه 30 دقیقه را بدون دیدن یا انجام کاری می گذرانید؟ حس عجیبی است! این امر باعث می شود که بفهمیم همیشه چقدر مشغول هستیم!

پلاسماتراپی با پلاسماجت بطور شگفت آوری سریع است. قبل از شروع درمان چند عکس فوری گرفتیم و سپس با چشمان بسته به پشت دراز کشیدم. با استفاده از چند لوسیون ضد- عفونی کننده قوی بقایای کرم بی‌حسی را از پلک‌های بی‌حسم پاک کردم (چشمهایم کمی دچار سوزش شدند). در ابتدا، مطلقا چیزی احساس نکردم! این کرم شگفت انگیز است! تنها چیزی که باعث می شود بدانم اتفاقی در حال رخ دادن است، صدای وز وز و بوی ناخوشیاند ناشی از سوختن سطحی بافت ها توسط پلاسماجت است. ولی با گذشت زمان، اثر کرم بی‌حسی بتدریج از بین می رود و سوزش خفیفی را احساس می کنم. در آخر درمان واقعا احساس سوختگی می کردم، البته در حدی نبود که تقاضا کنم درمان را متوقف کنند.

در چشمانم کمی احساس سوزش و خیسی می کردم، ولی واقعا بد نبود. یک کیسه یخ بر روی آن گذاشتم در حالی که چشم دیگرم در حال درمان بود و این کار واقعا خیلی کمک کرد. در زمانی که درمان چشم دیگرم انجام می شد، چشم اولم تقریبا متورم شده بود!

پس از انجام عمل از مطب خارج شدم، البته پیش از رفتن چند قطره چشمی سیفر بلو بر روی لکه های ریز پلکم ریختم که کمی سوزش آور بود، و سپس کمی ژل ضد آفتاب هلیوکر استفاده کردم که در داخل خود یک ماده رنگی داشت، بنابراین با ظاهری مناسب آنجا را ترک کردم.

در باقی آن روز، سوزش خفیف و حساسیت به گرما را تجربه کردم، ولی به غیر از آن همه چیز خوب بود.

در شب متوجه شدم که چشمانم متورم شده است و یخ بیشتری روی آنها گذاشتم که تا حدی تورم را کاهش داد.  البته هر گونه تماس با لکه های روی پلکم باعث درد می شد. مجددا از قطره چشمی سیفر بلو استفاده کردم که سوزش آور بود. از کرم زینک اکساید استفاده کردم و به رخت خواب رفتم

سه شنبه: روز دوم

وای! زمانی که بیدار شدم، چشمانم متورم بودند! مانند دیوانه ها بنظر می رسیدم! نیم ساعت یخ روی پلک هایم گذاشتم و الان خیلی بهتر بنظر می رسم. دوباره چشمانم را با ملایمت شستم (سوزش آور بود) و از قطره چشمی سیفر بلو استفاده کردم (سوزش آور بود) و دوباره روی پلک هایم زینک استفاده کردم .

در طی روز از دست چند مشتری از ته دل خندیدم و درباره آنچه انجام داده ام بسیار بحث کردم. فقط مطمئن می شوم زمانی که در شهر هستم از عینک آفتابی استفاده کنم. هیچ کس متوجه نمی شود اتفاقی رخ داده است زیرا چشمانم پشت عینک ری- بن مخفی هستند. تقریبا مانند آن است که کنژنکتیویت دارم و خیلی چشمک می زنم. می توان گفت که این مسئله آزاردهنده است ولی دردناک نیست.

در طول روز چند بار یخ روی چشمانم گذاشتم و خیلی کمک کننده بود. همچنین، مجددا از ژل هلیوکر استفاده کردم تا مطمئن شوم که لکه ها بخوبی پوشانده می شوند.

در اواخر بعد از ظهر ورم بدتر شود، ولی احساس درد نداشتم و زمانی که این ناحیه را لمس می‌کردم بنظر می‌رسید سوزش کمتر شده است. شستشوی چشم در شب دوم خوب بود و خوشبختانه قطره چشمی سیفر بلو باعث سوزش نشد!

چهارشنبه: روز سوم

زمانی که بیدار شدم چشم هایم دوباره ورم کرده بودند، ولی تصمیم گرفتم که طبق معمول ساعت 5.30 دقیقه صبح بدوم. دویدن و تعرق به کاهش ورم کمک کردند و زمانی که برگشتم چشمانم خیلی بهتر بنظر می‌رسیدند. جای زخم نسبت به دیروز ضخیم تر و عمیق است، ولی امروز ورم رو به بهبودی است. با استفاده از ژل هلیوکر، سایه چشمانم غیرعادی بنظر می رسید ولی مشکل دیگری وجود نداشت.

امروز بدون دشواری است و می توانم احساس کنم که روند التیام در حال انجام است! دیگر نیازی به یخ نیست، ولی در صبح و عصر چشمهایم را شستو دادم و از قطره چشمی سیفر بلو استفاده کردم. یک لایه خوب از ژل هلیوکر را در تمام روز حفظ کردم.

پنج شنبه: روز چهارم

امروز ورم چشمهایم خیلی بهتر شده است و تقریبا مشخص نیست. می توانم تکه های پوست کوچک را احساس کنم که از پلکم جدا می شوند. پوست زیر آن قرمز و فلسی است، البته مشاهده یک تغییر هیجان انگیز است! به دلیل شل شدن پوسته های پلک استفاده از ژل هلیوکر کمی دشوارتر شده است. کمی نامرتب بنظر می رسد ولی در هر صورت این کار را انجام می دهم.

همچنان از سیفر بلو برای جلوگیری از عفونت این ناحیه استفاده می کنم و پلک هایم را خشک نگه می دارم.

جمعه: روز پنجم

امروز واقعا ریزش پوست را تجربه کردم! پوسته ها در حال ریزش هستند. مراقبم که پلکهایم را خراش ندهم، زیرا کمی احساس خارش می کنم و نمی خواهم پیش از اینکه زمان آن فرا برسد پوسته ها را بکنم. تا آخر امروز، 80 درصد پوسته ها از پلکم جدا شدند. پوست زیر آنها واقعا قرمز است ولی من آرام هستم. هنوز از سیفر بلو استفاده می کنم. ولی هنوز در این ناحیه از کرم استفاده نکرده ام.

شنبه: روز ششم

تا آخر این روز تمام پوسته ها می ریزند! پوست این ناحیه حساس و قرمز است. امشب به آرامی استفاده از کرم مرطوب‌کننده چشم را شروع کردم، البته ترکیبات ضدپیری فعال در این کرم وجود نداشت. تصمیم گرفتم از QSM سلولار آلپاین استفاده کنم. دیگر از سیفر بلو استفاده نکردم. ژل هلیوکر بخوبی ناحیه قرمز را می‌پوشاند، بنابراین اغلب از آن استفاده می کنم. چشمانم عالی بنظر می رسند!

یکشنبه: روز هفتم

چشم هایم عالی بنظر می رسند! احساس می کنم پوست پلکم سفت و خیلی خوب شده است! پوست پلکم با استفاده از مرطوب کننده ملایم دوست داشتنی بنظر می رسد. البته هنوز خیلی قرمز است ولی در کل خوب است و تمام روز آن را با ژل می پوشانم.

دوشنبه: روز هشتم

امروز صبح برای اولین بار آرایش چشم انجام دادم. می توانم تفاوت را احساس کنم! سایه چشمانم خیلی زیبا شده اند! مثل قبل ریمل مژه ام به روی پلکم سرازیر نمی شود! پوست پلکم محکم و فربه بنظر می رسند! این یک برد است!

جمع بندی درمان با پلاسماجت:

  • این روش سریع و آسان است.
  • در 36 ساعت اول ورم شدید است، ولی بدون هیچ مشکلی آن را مدیریت کردم.
  • پوسته ها به سرعت ریختند.
  • نمی توانستم باور کنم که در عرض یک هفته به این خوبی بهبود یافته ام.
  • تفاوت مشهودی در چشمانم وجود دارد و می توانم تنگ شدن پلک هایم را احساس کنم.
  • مشتاقم که این درمان را برای زیر چشمهایم انجام دهم.

 

126 دیدگاه در “طول درمان بعد از پلاسماتراپی

  1. مریم گفت:

    سلام من دیروز این عمل را انجام دادم پلک هام خیلی ورم کرده و ملتهب ه نگرانم و ا امیدوار

    1. سینا علیشاهی گفت:

      ادم و تورم بعد از پلاسما کاملا طبیعی هست

  2. نرگس گفت:

    سلام. من پلاسماجت بینی و خط اخم و خط لبخند دیروز انجام داد. امروز رفتم دوش گرفتم و صورتم و با شامپو صورت و بدن شستم. چون صورتم خیلی چربه. با پارچه نرم اینکارو انجام دادم و روی بینیم و پارچه ی نرم کشیدم. ایرادی داره یعنی؟

    1. سینا علیشاهی گفت:

      24 تا 48 ساعت به هیچ عنوان نباید آب بخوره چون احتمال عفونت رو میبره بالا حتما با پزشکتون مطرح کنید

      1. محمد گفت:

        سلام من هفته گذشته پلک بالا پلکسر کردم هفته اول هیچ ورمی نداشتم ولی الان بعد از یکهفته پلک بالا و زیرچشمم خیلی متورم شده درحدی ک چشمام باز نمیشه دلیل چی میتونه باشه و برای درمانش چکار کنم

  3. یاسمن گفت:

    سلام من روز یکشنبه پلاسما جت پلک بالا رو انجام دادم میتونم حموم برم؟بیش از حد اون پوسته ها ضخیم شدن و شل شدن کلافم کردن حتی نمیتونم بخوابم

    1. سینا علیشاهی گفت:

      فقط 24 ساعت بعد از انجام پلاسماجت نیاز هست که حمام نکنید الان مشکلی نداره

      1. لیا گفت:

        سلام من دقیقا دو ماه است که گونه ها و گردنم رو پلاسما جت کردم ولی اثر زخم ها هنوز معلومه ، بیشتر کسانی که تجربه این کار رو داشتن گفتن بهبودی تا ۴ ماه هم طول کشیده . می شه لطفا شما راهنمایی بفرمایید ؟ ممنون

  4. پریسا گفت:

    سلام. من پلاسما جت را روی گونه ها و برای جای جوش انجام دادم، هنوز جای پلاسما اندکی قرمزه و حالت لک شده به نظرم. ایا از بین میره؟ برای جای جوش که مطلقا اثری نداشت

  5. مینا گفت:

    سلام. وقتتون بخیر.
    مشکل یا سختی ای داره اگر پلاسما پلک و بینی با هم انجام بشه؟ برای دوره نقاهت و سوزشش می پرسم که قابل تحمله؟؟ پلاسمای بینی خیلی دردناکه؟؟ و آیا برای سوزش بعد از رفع بی حسی مسکن تجویز می شه؟؟؟ مسکن اثری داره؟
    ممنون می شم از جواب و توضیخاتتون.

    1. سینا علیشاهی گفت:

      بهترین روش درمان این هست که شما بخش بخش اینکار را انجام دهید

      1. حسین گفت:

        سلام من 5ردز روی صورتم پلاسما تراپی کردم برای از بین بردن جای لک بعد از 3روز زخم های جای لیزر از بین رفتن ولی جای نقطه ها قرمز هست میخوام بدونم چند وقت طول میشه خوب بشه رنگ پوستم برگرده

  6. نرگس گفت:

    من با دستگاه کیوسوئیچ تاتو ابروم رو پاک کردم چندتا لکه رنگ مونده بود که جلسه آخر با دستگاه پلاسما به شکل عمیق سوزوندن و الان یک ماهه که گذشته و قرمزی ناشی ااز زخمم هنوز مونده,هر روز ترمیم کننده میزنم ,اما همچنان قرمزم,میشه کمکم کنید

    1. سینا علیشاهی گفت:

      با سلام پوستتان به دلیل تخریب زیاد و دستگاه غیر استاندارد به عنوان پلاسما. بسیار حساس شده به هیج عنوان از محصولی حتی ترمیم کننده برای یک تا دو هفته استفاده نکنید

    2. محمد گفت:

      سلام ، من هفته پیش روی پلک بالا پلکسر انجام دادم تا ۶ روز اول ورم انچنان نداشت اما روز ششم بدجور متورم شده و کل صورتم متورم شده چکار باید بکنم متعجبم چرا چند روز اول ورم نداشت والان ب این شدت ورم کرده

  7. legendarygirl گفت:

    سلام .میشه بگید قطره چشمی سیفر بلو جایگزینی داره ؟من هرچی گشتم پیدا نکردم.و اینکه تا چند روز زینک اکساید استفاده کردین ؟لایه ضخیم میزدین؟من با اینکه دو هفته کامل زینک و دور چشم استفاده کردم لکه هاش باقی موند.

    1. سینا علیشاهی گفت:

      با سلام به احتمال زیاد دستگاهی که برای شما استفاده شده از مدل های قلمی غیر استاندارد بوده متاسفانه یا با قدرت زیاد از دستگاه استفاده شده برای جایگزین از پماد ویتامین سی استفاده کنید
      مدل های قلمی کار مشابه پلاسما انجام میدن یعنی پوست رو می‌سوزانند ولی در اصل آراف جهت خالبرداری هستند و پلاسما نیستند در نتیجه به بافت زیر سطح پوست نیز آسیب می‌رسانند در نتیجه باعث PIH هایپرپیگمنتیشن و لک روی سطح پوست میشوند
      در صورت ایجاد همچنین عارضه ای همانطور که پزشکتان گفتند باید از پماد و کرم های ضد لک استفاده کنید
      این عارضه قابل درمانه ولی زمان بر هست.

    2. نینا گفت:

      سلام، من دیروز پلاسما جت پلک و پلاسما برای لیفت شقیقه انجام دادم، به من گفتند تا ۳ روز باید از کرم زینک اوکساید استفاده کنم به صورتی که یک لایه خیلی خیلی کلفت از ارم روی ناحیه بمونه ! و تا ۳ روز آب نزنم و بعد از کرم سیکالفیت aven استفاده کنم. الان نگرانم که با وجود این همه کرم زنگ چطوری زخم ها بسته شه. ممنون می شم راهنمایی کنید .

      1. محیا گفت:

        در عین ناباوری بعد از سه روز زینک اکسید زدن زخم ها بسته میشه
        ولی واقعا سه روز به هیچ وجه به صورت آب نزنید
        من الان شب پنجم از پلاسمای بینیمو میگذرونم
        و واقعا راضیم
        ترمیم کننده میزنم و پوستای بینیم داره میریزه و حس میکنم فرم بینیم واقعا عوض شده

  8. سهیلا گفت:

    امروز دو روزه پلاسمای زیر چشم رو انجام دادم ،از بعضی زخمها آب زرد رنگی بیرون میاد،آیا نشانه عفونت است؟

    1. سینا علیشاهی گفت:

      حتما به پزشکتان مراجعه کنید به احتمال زیاد بدلیل رعایت نکردن دوری از آب و افتاب برای 24 ساعت بوده

      1. فریده گفت:

        سلام من ۲۰ روزه خط خنده و خال هامو با دستگاه پلاسما قلمی برداشتم ۲ روز اول زینک زدم بعدش کرم سیکالفیت مرتب میزنم اما هنو جای لک خط لبخند و خال هام هستش.باید چیکار کنم؟

      2. Sh.zaeei گفت:

        من ماه گذشته زیر چشم پلاسما کردم متاسفانه زیر چشمانم لک آورده و جای همون نقطه های کوچولو از دستگاه قلمی مونده باید چکار کنم

      3. پری گفت:

        من ۴۰ روز هست که پلاسمای پلک بالا انجام دادم.هنوزم یه مقدار ورم داره.دهرم از ترمیم کننده استفاده میکنم ولی تاثیرش کم هست.نگرانم.هنوزم پلکم قرمزه

    2. مینا گفت:

      باسلا.من دوماهه که پلاسمای بینی انجام دادم ولی جای اون به صورت لکه روبینی م مونده.خیلی ناراحتم چه کارکنم ازبین بره.روزی چند مرتبه ترمیم کننده هم میزنم

  9. رویا گفت:

    سلام من سه هفته است که پلاسما انجام دادم اما هنوز هم پوست پلکم زیرین چشمم قرمز متورم و زخمی هست هیچ‌تغییری نکرده هرروز هم قرمز تر و بدترمیشه هفته دوم پیش دکتر رفتم گفت طبیعیه یه هفته دیگه بیا اما هفته سوم که رفتم گفت لک‌شده و کرم برام تجویز کردن و من الان نمیدونم چراروند درمانم انقدر طول کشیده من هم ضد افتاب عینک و کلاه زدم هم درمعرض نور نبودم و مدام ترمیم کننده میزدم چراانقدر طول کشید خیلی میترسم که نکنه زیرچشمم سوخته و خوب نشه اصلا خوب میشه چیکارکنم.

    1. سینا علیشاهی گفت:

      با سلام به احتمال زیاد دستگاهی که برای شما استفاده شده از مدل های قلمی غیر استاندارد بوده متاسفانه یا با قدرت زیاد از دستگاه استفاده شده
      مدل های قلمی کار مشابه پلاسما انجام میدن یعنی پوست رو می‌سوزانند ولی در اصل آراف جهت خالبرداری هستند و پلاسما نیستند در نتیجه به بافت زیر سطح پوست نیز آسیب می‌رسانند در نتیجه باعث PIH هایپرپیگمنتیشن و لک روی سطح پوست میشوند
      در صورت ایجاد همچنین عارضه ای همانطور که پزشکتان گفتند باید از پماد و کرم های ضد لک استفاده کنید
      این عارضه قابل درمانه ولی زمان بر هست.

  10. فروزان گفت:

    سلام من حدود ۲ هفته هست که پلکسر پلک بالا انجام دادم .روزانجام کارتغییرخیلی چشمگیربود ولی بعدازبهبودزخمهاوورم پف چشمم مجدداهست واصلامثل روزاول نیست پزشکم میگه بعدازسه ماه نتیجه کلی قابل مشاهدست این درسته!؟

  11. فهیمه گفت:

    سلام.من قصددارم پلاسما بینی انجام بدم.خیلی سوزش داره؟واینکه اصلا تاثیرداره؟من بینیم خوبه میخام یه تغییرجزئی کنم.دون دوناش تاچندروز هست؟کرمی چیزی میدن که بپوشونه دون دونارو؟ممنون

  12. رویا گفت:

    سلام مرسی من از کرم ضد لک و ذوغن بایو اویل استفاده کردم زیر چشمم قرمز تر شد و لکه ام بیشتر خودشو نشون داد علاوه برسوزش زیادی که داشتم.به دکتر کفتم و گفتن مصرفش رو قطع کن و همون ترمیم کننده رو بزن و صبرداشته باش چون یک ماه حداقل طول میشکه من میخوام بدونم من باید دقیق چیکارکنم من میتونم شکایت کنم از این دکتر تقلبی؟زیرچشمم خوب نمیشه؟!؟

  13. الیانا گفت:

    سلام میخواستم بدونم میشه بعد از ۳ روز بعد از پلاسما حمام رفت؟ و میشه محل رو به خاطر تجمع کرم ها با محلول یا شامپو شست؟

  14. مریم گفت:

    سلام
    من 14 ساعته پلاسمای بینی انجام دادم. پزشکم گفت از پماد زینک استفاده کنم اما وقتی می زنم ترشحات زردرنگ ترشح میشه. ضمنا کپسول آنتی بیوتیک هم به من داده که هر 12 ساعت یکبار هست.
    الان نمیدونم زینک بزنم یا نه؟

  15. مریم گفت:

    سلام من دیروز انجام دادم و بهم گفتن روزی سه بار صورتم بشورم و از این کرم circadian روش بزنم ، آخرین بار که زدم کرم روی زخم رنگش سبز کمرنگ شده و جای زخم هم وقتی شستم سبز کمرنگ شد، علتش چیه؟
    ممنون

  16. فرشته گفت:

    سلام چه مارکی از بی حسی استفاده کردین ک خوب بی حس میکنه من ک هربار پلکسر کردم اتیش گرفتم ازبس سوزش داشتم

  17. شیما گفت:

    سلام من سه هفته پیش پلاسما بینی انجام دادم و هنوز قرمزیش مونده، فکر کنم عمقی انجام دادن، باید چیکار کنم؟ لطفا راهنماییم کنین

  18. سحر گفت:

    سلام،من ديروزپشت پلكمو پلكسر كردم و امروز يه مقدار ضدافتاب زدم،ايا مشكلي پيش مياد؟و اينكه تا چند ساعت بعداز پلكسر ميشه حمام كرد؟

  19. سارا گفت:

    سلام امروز ۱۳ روز هست که از پلکسر کردن صورتم میگذره و وجاش هنوز قرمز هست طبیعیست،یا باید همچنان به مصرف ترممیم کننده ادامه بدم تا خوب بشه اصلا امیدی هست که کلا جاش بره؟

  20. lotos گفت:

    سلام ببخشید من پلاسما بینی رو انجام دادم میخواستم بدونم بهترین پماد ها برای مراقبت بعد از پلاسما چیست و چند ساعت یه بار تمدید بشه پمادهای ترمیم کننده از چه زمانی استفاده بشه و اینکه کمپرس یخ ضرری نداره

  21. lotos گفت:

    اگر میشه درباره مراقبتهای کلی بعد از پلاسمای بینی هم توضیح بدید ممنون

  22. فریده گفت:

    سلام من ۲۰ روزه خط خنده و خال هامو با دستگاه پلاسما قلمی برداشتم ۲ روز اول زینک زدم بعدش کرم سیکالفیت مرتب میزنم اما هنو جای لک خط لبخند و خال هام هستش.باید چیکار کنم؟

  23. مرضیه عسگری گفت:

    سلام.
    من دیروز پلاسمای بینی و خط لبخند انجام دادم ،
    یه پماد ترمیم کننده به من. معرفی کردن که پیداش نمیکنم .سیکالفیت فکر کنم اسمش بود،
    بجای اون چه پمادی خوبه؟

  24. شادی گفت:

    سلام بعد از انجام پلاسما بجز کرم زینک اکساید ایا لازم هست کرم یا ترمیم کننده دیگری هم استفاده بشه؟؟؟

  25. شیدا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.ببخشیدیعنی این دستگاهای خانگی رو ک تبلیغشومیکنن مثله پلاسمازیکن ومشابهش ایاخوب نیست استفاده کنیم وبرای چکاری خوبه؟؟چون من یکیشوخریدم؟دوم میشه لطف کنیددستگاهی ک شماتاییدمیکنیدرویاعکسش یامدلشوبگین ک بدونیم پیش پزشک هم میریم چی داره کارمیکنه..

  26. مهسا سعیدی گفت:

    سلام من یک هفته هست پلاسماجت بالای پلک انجام دادم جای زخم و ورم همه رفته چشم چپم و متوجه میشم یکم پلک بالا رفته ولی چشم راستم حس میکنم کمی پوستش آویزون شده هنوز از زینک و ژل استفاده میکنم البته پزشکم گفت دو بار برای من لازمه ولی کماکان برای پلک راستم نگرانم توضیح بدید لطفا ممنونم

  27. مهسا ش گفت:

    سلام
    من ٢-٣روز قبل پلاسما جت پلك انجام دادم
    طبق عكس هايي كه ديده بودم نقطه هاي قهوه اي مانند ايجاد ميشه بلافاصله بعد از پلاسما جت اما براي من اينطور نبود!
    فقط نقطه هاي سفيد ايجاد شد و تا تقريبا ٢٤ساعت بعضي از نقطه ها كمي خونريزي داشتند
    الان ورم پلكم تقريبا خوب شده اما خبري از دلمه بستن زخم نيست
    در ضمن پلكم تغيير زيادي نكرده
    اين طبيعيه؟

  28. غزال گفت:

    سلام وقتتون بخیر من قبلا جراحی بینی انجام دادم همه چی خوبه فقط قبل از عمل کولوملا یا همون پایه بینیم یکم افتاده بود الان بعد از عملم همینطوره با یه دکتر مشورت کردم گفت پلاسما انجام بده یه ناحیه ی کوچیکه میحواستم ببینم واقعا اثر داره با توجه به اینکه نوک بینیم غضروف مصنوعی هست و اینکه بعد از انجامش رد سوختگی نمی مونه؟؟

  29. امیر گفت:

    سلام من دو روزه پلاسما انجام دادم انگار میکنی پفش بیشتر شده تا کم این عادیه؟

  30. زینب گفت:

    سلام وقت بخیر…دستگاه پلاسما مانستر،برای پلاسمای بینی و پلک خوبه؟یعنی باعث ایجاد لک نمیشه؟؟؟

    1. سینا علیشاهی گفت:

      به هیچ عنوان توصیه نمیشه

      1. سحر گفت:

        درود بر شما. کلا این کار پیشنهاد نمیشه یا دستگاهی هست که مورد تایید باشه؟

        1. سینا علیشاهی گفت:

          فقط مدل های قلمی مورد تایید نیست

          1. سمیرا گفت:

            سلام وقت بخیر من با دستگاه فیان انجام دادم همون قلمی محسوب میشه؟

  31. سید محمد رضا قاسمی گفت:

    سلام وقت بخیر من سه روز پیش پلکسر بینی رو انجام دادم ولی الان حس میکنم که بینیم بزرگ تر شده اینجوری میمونه یا خوب میشه

  32. ناهید گفت:

    من دو جلسه پلکسر انجام دادم و متاسفانه چه اشتباهی مرتکب شدم.چروک چشم که چندین برابر بیشتر قبل شد لک هم افتاده که الان یه مدت دارم درمان میکنم واسه از بین بردن لکش.توصیه من به دوستان اینکه اصلا روش درستی نیس

    1. سینا علیشاهی گفت:

      دلیل این امر دستگاهی هست که برای شما استفاده شده نه این روش
      مدل دستگاهی که براتون کار کردن قلمی بوده درسته؟

  33. ياس گفت:

    سلام من پلكسر بيني انجام دادم امروز روز دومم هست قطره هاي زرد رنگي از پوست بينيم خارج ميشه ايا اين امر طبيعيه؟؟؟تو رو خدا كمكم كن

  34. سهیلا گفت:

    سلام من امروزدقیقاً ۳۲ساعت میشه پلکسرپشت لب ونوک بینی .خط لبخندروبتهم انجام دادم اماورم لب بالام هنوز کم نشده ۲۴ ساعت اول زینک زدم.ازاون به بعدبتازونیت چشمی .میترسم ورم لبم کم نشه

  35. عزیزپور گفت:

    سلام دستگاه پلاسمای مگلو برای پلاسما کردن خوبه؟

  36. لیلا گفت:

    سلام من پلاسماجت رو بینی انجام داده ام تقریبا بعداز ۵ روز پوسته ها شروع به ریزش کردن اماهنوز بعداز ۱۵ روزاثر نقطه ای ریزی رو پوست بینی مونده چه پیشنهادی برای ازبین رفتن جای سوختگیهای ناشی از پلاسما رو ی بینی من دارید سپاسگزارم

  37. سارا گفت:

    پلکسر کردم و مدتهاست دارم درمان میکنم اما لک هام کمرنگ نمیشه دیوونه شدم

  38. تینا معمار گفت:

    سه هفته هست پلاسما زیر چشم و خط لبخند انجام دادم. زیر چشمم کمی تغییر کرده و خال های خیلی کوچکم کم شده ولی برای چروک و سیاهی تاثیری نذاشته، لک سوختگی خط لبخندم باقی مونده و خیلی زشت و ناراحت کننده است. روزی 4-5 بار ترمیم کننده و زینک اکسید و ویتامین A میزنم. نمیدونم دیگه چکار کنم؟ برم لایه برداری کنم؟ لطفا راهنماییم کنید.

  39. پریسا گفت:

    سلام ،چه دستگاهی برای انجام پلاسما خوبه؟ که جاش نمونه و واقعا جواب بده

  40. مريم گفت:

    سلام ٤ روز پيش جلسه اول پلاسما بيني رو انجام دادم اما اصلا حس نمي كنم كوجك تر شده باشه طبيعيه ؟

  41. سارا گفت:

    سلام. من ٣١ روز پيش پلاسما پن انجام دادم. الان لك روي صورتم ايجاد شده. من هيچ دارويي استفاده نكردم بعد از انجام پلاسما. الان راهكار و درمان لك چيه؟ ممنون ميشم كمك كنيد.

  42. سارا گفت:

    لطفا بگيد چه كرم ضد لكي استفاده كنم. ايا دير شده براي استفاده كرم؟ ٣١ روز گذشته. ممنون. خيلي نگرانم. از چه پمادي استفاده كنم.

    1. سینا علیشاهی گفت:

      پماد ویتامین سی

      1. سارا گفت:

        از serum vitaminc استفاده ميكنم. اما هنوز تغيير چشم گير نديدم. از azailic acid پماد هم استفاده كردم. پيشنهاد ميديد از هيدروكينون استفاده كنم؟

  43. شیرین گفت:

    *سلام من دیروز پلکسر دور لب زدم وپزشکم گفته دستگاه پلکسرش که استفاده کرده ۴۰۰ ملیون خریده وبرای همین ۲ ملیون پول برای ۲ جلسه پلکسر دور لب و۲ بار هم استفلده از کربوکسی هزینه ام شده
    امیدوارم جواب بده بهم گفته تا ۳ روز فقط وازلین و۳ روز بعد کرم زینک وبعد از ترمیم کننده استفاده کنم آیا درسته؟؟مشکلی برام پیش نمیاد

    1. سینا علیشاهی گفت:

      درسته
      خیر موردی نیست

    2. Sue گفت:

      سلام. چه ترميم كننده اي بهتون دادن؟ اسم ترميم كننده؟ ممنون

  44. ساحل گفت:

    سلام من 7 روزه پلاسمای بینی انجام دادم متاسفانه روی استخوان بیینیم لکهای قرمزی است که اصلا بههبود نیافته اما بقیه نقلط بینیمزمانی که حمام رفتم زیر اب گرم جدا شدن و افتادن./ برای لکه های قرمز چیکار کنم؟

    1. اهورا گفت:

      سلام وقت بخیر. من روز سه شنبه پیشانی و دورچشم خط لبخند و بینی و پشت لبم و پلاسماکردم، امروز4روزگذشته ظهر امروز رفتم دوش گرفتم وصورتموباشامپوبچه با کف دست سه بارشستم، تو این چهارروزم مرتب از ترمیم کننده استفاده کردم، نگرانم این نقطه های قهوه ای نریزه از پوستم. چن روزطول میکشه تا بریزه؟

  45. رها گفت:

    سلام من 19 بهمن پلکسر زیر چشم انجام دادم و تمام مراقبت ها را رعایت کردم و دستگاهی هم که پلکسر انجام دادم جدید بود ولی زیر پلکم هنوز کبود و قرمز رنگه موردی نیست ؟

    1. سینا علیشاهی گفت:

      سلام فعلا جای نگرانی نیست زیر چشم خیلی حساسه با دستگاه خوب هم ممکنه اسیبی وارد بشه ولی فعلا از ترمیم کننده های خوب استفاده کنید حتما

  46. رها گفت:

    سلام ممنون از راهنمایی شما البته من از ترمیم کننده aveneciCALFATE استفاده میکنم ترمیم کننده خوبی هست .

    1. سینا علیشاهی گفت:

      بله عالیه

  47. لیلی گفت:

    سلام ترمیم کننده خوب چیه استفاده کنم الان ۱ماه از پلکسر صورتم‌گذشته ولی هنوز جای نقطه های پلکسر لک قهوهای کمرنگ مونده چکار کنم اول تمرمیم کننده اون سیکالفات استفاده کردم ؟بعد ۲هفته درماگور استفاده کردم ولی هنوز لکه ها هستن

    1. سینا علیشاهی گفت:

      لک بعد از استفاده از دستگاه های غیر استاندارد میتونه به مدت زیادی روی سطح پوست بمونه همچنان باید از ترمیم کننده و کرم و سرم های ضد لک استفاده کنید

    2. شیما گفت:

      سلام من ۱۶ روز پلاسمای بینی انجام دادم الان دون دون جاش مونده تز ترمیم‌‌کننده هم استفاده میکنم اینا جاشون باقی میمونن؟؟؟؟چاله چاله شده ترمیم کننده زدم از‌کرم ویتامین سی کلاژن سازه استفاده کنم خوب میشه

  48. الهام گفت:

    سلام
    خواهشا جواب بدید
    من یک ماه پلاسما کردم در منزل و نمیدونم دستگاه چی بود، قلمی که میفرمایید نمی دونم چیه، یه سوزن بود
    الان تمام پوستم لک شده، زنگ زدم یه پزشک پوست گفت پماد لک بر بزن، خود اون کس که انجام داده میگه همچنان ترمیم کننده بزن
    خواهشا راهنمایی کنید

    1. سینا علیشاهی گفت:

      لک بعد از استفاده از دستگاه های غیر استاندارد میتونه به مدت زیادی روی سطح پوست بمونه همچنان باید از ترمیم کننده و کرم و سرم های ضد لک استفاده کنید

      1. فایزه گفت:

        سلام لک بعد از پلاسما معمولا چقدر زمان میبره کامل از بین بره با توجه به استفاده از کرم های ضد لک؟

  49. الهام گفت:

    گفتند پماد AHA رو شب بزنم و ضد آفتاب و زینک رو روزها
    الان متأسفانه به پزشک دسترسی ندارم

  50. زیبا گفت:

    سلام
    من 23 بهمن پلاسما بینی انجام دادم که 3 روز زینک بدون شستن و بعد از 72 ساعت با شامپو بچه و دائم ترمیم کننده سیکالفیت و ضد آفتاب بالا هر دو ساعت استفاده کردم. تقریبا 2 هفته طول کشید که زخمها بریزند و الان با وجود اینکه 5 هفته میگزارد قرمزی پوست نرفته و چون منافض باز پوست داشتم انگار با این کرم های چرب ترمیم کننده و ضد آفتاب آکنه و منافض بزرگتر هم شده. آیا قرمزی بعد از 5 هفته طبیعی است؟ فعلا گفتند روزالیفت استفاده کنم. بعد هم پوستم خیلی نازک شده ولی لک پلاسما یا قهوه ای شدن پوست نمیبینم. خواهشن راهنمایی کنید

  51. علی گفت:

    سلام من برای گودی جای جوش پلاسما رو انجام دادم هنوز یک روز گذشته خواستم ببینم این کار برای جای جوش موثره یا میکرولیدنیگ باید انجام بدم ک برطرف شه؟

  52. گلرخ گفت:

    سلام. من یک ماه و نیم میشه کل صورتمو پلاسما کردم. خط اخم. خط خنده. پنجه کاغی و گونه هام. جای تمام نقطه ها قهوه ای شدن و مونده. کرم‌ها و سرم ضدلک زیاد استفاده کردم. آلوئه ورا هم هرشب میزنم. حدود 10 شبه..ولی همچنان قهوه این! به شدت در عذابم و پشیمان!چه کنم؟ لطفا راهنمایی بفرمایید. باید عرض کنم من تو آرایشگاه این کارو کردم نه پیش پزشک. البته واسه خیلیا خوب ج داد ولی واسه من…! من پوستم خشکه. ممنون

  53. Mahsa گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود دوماه پیش پلکسر انجام دادم ولی جای لک هام قهوه ای شده میشه بگید چطور رفع میشه

  54. اراد گفت:

    سلام وقتتون بخير من ديروز كل صورتم رو كه پك كامل بود توسط يكي از دوستانم پلاسما جت انجام دادم،با اينكه كلي صورتمو پماد سر كننده زدم ولي خيلي درد داشتم جوري كه نميخواستم ادامه بدم،ميخواستم بدونم كه مدل دستگاهش سوزني بود امروز روز دوممه تا چند روز نبايد چيزي به پوستم بزنم؟ و بعد از ٢٤ ساعت حمام رفتم چه كرمهايي استفاده كنم؟

  55. Arefe گفت:

    سلام لطفا به تلگرامم پیام بدین یه چیزی شده09338263054

  56. احمد رضایی گفت:

    با سلام
    من ۳ جلسه پلکسر انجام دادم و متاسفانه ۷۰ درصد افتادگی پلک مجددا ایجاد می شود.
    عمل جراحی هم سختی کمتری دارد و چون یک جلسه است هزینه آن هم بیشتر از پلکسر نمی شود.
    توصیه به انجام عمل جراحی نسبت به پلکسر دارم. از هر نظر بهتر خواهد بود.

  57. سميرا گفت:

    سلام ، روزتون بخير

    من ديروز به منظور ليفت ابرو ، پشت ابروم پلكسر كردم
    بعد مى خواستم ببينم نتيجه ش همونيه كه همون لحظه نشون داده ميشه يا رفته رفته بيشتر اثر مى كنه ؟
    چون تو اين يك روزه كه خيلى ناچيزه
    يا اصلا اثر نكرده

  58. نیلوفر خدامی گفت:

    سلام
    بنده دوروزه از انجام پلاسماجتم می گذره
    به شکل و نوع دستگاه هیچ دقیتی نداشتم ولی نقاط روی پوستم هرچند ریز ، قرمزه . روز اول هم دربسیلری نقاط خونریزی داشتم . خیلی نگرانم که نکنه دستگاه موردنظر غیراستاندارد بوده ! چجوری باید دستگاه پلکسر موردتایید را از نوع اشتباهش بشناسیم ؟
    اگر لک بشه چجوری درمانش کنم !+

  59. مونا گفت:

    سلام من يك هفته هست پلاسما بيني انجام دادم و دستگاه پزشكي بود و ميكروبرن سفيد گذاشت و ازين نظر مشكلي نيست فقط من هنوز بعد يك هفته پوسته ها نيوفتاده و قرمز و سوزش داره كمي عادي هستش؟ و اينكه براي شستشو نميدونم بايد از چه شوينده اي استفاده كنم چون شنيدم دتول اما موجود نيست هرجا پرسيدم

  60. Sdf گفت:

    سلام من هفته ي پيش پلاسما بي تي براي صورتم انجام دادم ولي حس ميكنم كه تغيير چنداني نكردهوًفكر ميكنم دستگاه قلمي بود
    بايد دستگاه چه ماركي باشه يا چه مدلي باشه؟

  61. دنیا گفت:

    سلام من سه روزه ک روی شکمم پلاسما انجام دادم واز امروز گفتم باید ترمیم کننده بزنم پیشنهاد شما برای ترمیم کننده چیه

  62. مریم میراب گفت:

    سلام ده روزه پلکسر پشت لبم انجام دادم پوست صورتم حساس هست و متاسفانه لک پشت لبم ازپلاسمامونده وتو صورتم ذوق میزنه،شماروبخدابگید چه کرمی بزنم لکهاش بره خیلی دلشوره دارم

  63. حبیبه گفت:

    من دیروز از دستگاه برای ترمیم جای اسکار استفاده کردم .باوجود اصرارو تکرار من اما درکمال ناباوری دکتربمن هیچ ترمیم کننده یا زینک یا صدآفتاب تاقبل پوسته ریزی توصیه نکرد نمیدونم چه کنم با اینکه خونه هستم اما میترسم نورسفید یا موبایل باعث ایجاد لک بشن

  64. سپیده ملکی گفت:

    سلام من روز سوم هست که دانه های زیر چشممو پلاسما جت کردم فقط از کرم ترمیم کننده استفاده میکنم دیروز صورتم و با ژل شستشو شستم نمیدونستم ضرر داره الان روی زخمها کمی به زردی میزنه به نظر شما مشکلی پیش نمیاد

  65. محمد حسین گفت:

    سلام ببخشید من یک ماه پیش پلکسر انجام دادم پلک بالا دستگاه اسمش پلکسر فرکشنال بود ولی طبق فرموده شما سرش سوزن کوچیک داشت یعنی غیر استاندارد بوده در ضمن هنوز جای زخم ها به صورت لکه های قهوهای کم رنگ مونده و همچنان زینک و سیکالفیت اون استفاده میکنم و دو هفته بعد برای جلسه دوم باید برم یعنی لکه ها ماندگار و مشکلی پیش میاد جلسه بعد رو نرم لطفا راهنمایی کنید

  66. masoum گفت:

    سلام من یک هفته ست پلکسر بینی انجام دادم اون لکه های قهوه ای ریخته ولی قرمزه پوسته بینیم
    چقد طول میکشه تا قرمزی خوب بشه ؟

  67. Pari گفت:

    سلام وقتتون بخیر من امروز روز چهارمی هست که پلاسماجت بینی انجام دادم حس میکنم نوک بینیم بزرگ‌تر شده ، طبیعیه ؟ با گذشت زنان خوب میشه ؟ ممنون میشم جواب بدید خیلی نگرانم

  68. کوثر گفت:

    سلام من تصمیم دارم پلکسر بینی انجام بدم دستگاه استانداردی رو میگید رو چطوری متوجه بشم اسمش چیه؟؟

  69. سعیده گفت:

    سلام من به نزدیک ۱ سال پیش پلاسما جت کروم خط اخم و خط لبخندم رو اما کاملا معکوس عمل کرد من خط اخم داشتم اما لبخندم مشکلی نداشت ۲۷ سالمه الان خط اخم و لبخندم خیلی عمیق تر شده احساس میکنم چربی های زیر پوستم آب شده و این نا همواری رو ایجاد کرده درست جایی که پلاسما شده خیلی عمیق شده آیا راه درمانی وجود داره خیلی نگران و عصبانی هستم

  70. پروانه گفت:

    سلام خسته نباشید خانمی ۶۰ ساله هستم که دارای سابقه بیماری قند هستنم پلکسر انجام دادم سه روزه اول خیلی ورم داره ایا طبیعیه و یه حالت لختگی و کبودی پایین چشم چه مراقبتی باید انجام بشه و بهبود چند روز طول میکشه چه ترمیم کننده ای پیشنهاد میدین؟

  71. کمند گفت:

    سلام وقت بخیر من ۲ روز پیش پلاسمای بینی انجام دادم گفتن نباید تا دو هفته نور خورشید بخوره بهش ،فقط نور خورشید یا هر نوری و اینکه ایا ماسک گذاشتن وقتی بیرون میرم کافیه یا نه؟؟خیلی نگرانم که جای نقطه ها بمونه هر روز هم روی بینیم کرم زینک میزنم و دو روز که آب نخورده بهش

  72. راکی گفت:

    سلام من دوروزپیش پلکسرپلک بالا انجام دادم وهنوزم شدیدا ورم دارم.تقریبا چشمام بسته شده.عادیه یا به دکترمراجعه کنم؟کی میخابه ورمش به نظرتون؟ممنون میشم جواب بدین

  73. اکرم گفت:

    سلام
    بخشید ممکنه بگید شستشو بعد ازسه روز از پلکسر بینی با صابون بچه خوب هست

  74. دنیا گفت:

    سلام من حدود سه هفته است پلاسما جت پلک و خط لبخند انجام دادم پلکم تورم وحشتناک داشت ولی کامل پوستش ریخت و الان خوبه ولی خط لبخندم خیلی کم ریزش داشت و الان لک قهوه ای بدجور شده شما رو بخدا راهنمائی کنید ممنون

  75. Zari گفت:

    سلام من ۳روزهست که پلاسماپلک انجام دادم چشمم متورم شده واشک ازچشمام میاد میشه بگین ورم چشمم کی خوب میشه و برای اشکم چیکارکنم

  76. کتی گفت:

    سلام من بینیمو بار دوم رفتم پلکسر دفه اول چهل روزه کاملا ترمیم شد ولی ایندفه جای قبلیام قرمز شده و نمیره ترمیم کننده ام استفاده میکنم

  77. مهسا آقازاده گفت:

    با سلام من امروز برای پیشانیم پلاسما جت انجام دادم ولی دردم به حدی شدید بود که نتوانستم تحمل کنم که کامل انجام شود به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه

  78. Kati گفت:

    سلام بار دوم که پلکسر بینی انجام دادم کل بینیم قرمز شده حتی جای پلکسر قبلی چیکار میتونم انجام بدم
    ترمیم کننده استفاده میکنم

  79. گلی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ی خال روی پلک پایینم بود ک چشم پزشک با پلاسما برام سوزوندش الان جاش سیاهه ولی هیچ ترمیم کننده ای ب من ندادن فقط پماد ایریتروماسین و قطره چشمی و کپسول سفکسیم بنظر شما چی استفاده کنم ک جاش نمونه و از روز چندم؟ ممنون

  80. ندا گفت:

    سلام من برای کار پلاسما از دستگاه مانستر استفاده میکنم جوابدهیشم خوبه بد نیست البته از درجه ی پایین دستگاه استفاده می کنم .موردی داره؟

  81. Fatima گفت:

    سلام من سه روزه که پلاسما کردم اما خارشت داره پشت پلکم یه چند باریم گوش پاک کن خاروندم اشکالی نداره؟

  82. نسترن گفت:

    گفتن بایدبا پنبه آب و الکل بزنم روی جای زخم ها و گفتن اینا چربیه بینی که اومده و نباید اصلا برای پلکسر از زینک استفاده کنم از پماد جنتکس بزنم و ترمیم کننده نظر شما چیه

  83. Marjan گفت:

    سلام ببخشید چه دستگاهی مورد تایید برای پلاسما پلک هستش؟؟

  84. فیروزه گفت:

    با عرض سلام و ادب. من اواخر بهمن پلاسما دور چشم و پلک انجام دادم. ولی همانطور که دوستان گفتند جای لک به جا مانده. آیا کربوکسی برای درمان توصیه میشه. و آیا درمان آن حتی در زمان طولانی انجام میشه? و با توجه به این مدت چه کرم ضد لکی ب نم پوست من خشک است. وقتی کرم میزنم جاش بیشتر مشخص و قرمز میشود. و آیا زالو تاثیر دارد

  85. نیره گفت:

    سلام دقیقامن ۱۴روزپلاسماجت بینی زدم وسه روز ت افتاب نرفتم و وب بینی ام اب نزدم وتادیروز زیردوش اب گرم نرفتم… الان بینی ام قرمزهس میخوام بدونم چندروز دیگه ازبین میرن

  86. دی گفت:

    سلام دوست عزیز من پلاسما انجام دادن واسم مثل اینکه دستگاهشون خوب نبوده الان سه ماهه لک شده . یک ماهه تحت درمان با پزشک متخصص هستم برای برطرف شدن لکش خیلی کم کمرنگ شده .همش استرس دارم لکش بمونه. بنظرتون لکش از بین میره؟ چقدر طول میکشه؟
    خیلی نگرانم

  87. فائزه گفت:

    سلام من یه ماه و نیم پلاسما یه پلک انجام دادم ولی متاسفانه چشمم نسبت به دیگری کوچک شده همش اب میکنه و قرمز میشه لطفا کمک کنید چکار کنم

  88. پريسا طبا گفت:

    سلام خسته نباشيد من ١ ماه و ٢ هفتس كه پلكسر روي بينيم انجام دادم. هنوز لك هاي قرمز هستن و نميرن. ممكنه كه هميشه بمونه؟؟

  89. کاربر گفت:

    سلام من یه هفته هست پلکسر بینی انجام دادم زخمهاش هنوز قرمز هستن و پوسته میشن از چه پمادی استفاده کنم؟این مدت از پماد زینک و کرم نرم کننده دست و صورت هلث نوشن استفاده میکردم

  90. نهال گفت:

    سلام من بعد هفت روز پلاسما پشت پلک لک هام همه محو شد ولی یک سمت پلکم ورم داره هنوز طبیعه؟

  91. ۹۸ گفت:

    لام من حدود دو سه سال پیش پلاسما انجام دادم برا خط لبخند .اصلا خط لبخندم از بین نرفت فقط حدود یک ماه خوب بود ولی الان چند ساله جای پلاسما نقطه نقطه سفید مونده .به نظرتون چکار کنم این جای پلاسما پاک بشه .بعضی وقتا معلوم نیست ولی خیلی وقتا رو مخه

    1. حمیدرضا پورکمالی گفت:

      سلام وقت بخیر میتونید از کوکتل‌های ترمیم یا اسید تراپی استفاده کنید برای ترمیم جای پلاسما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *